2015. január 15., csütörtök

Testvérek

Számomra különleges babákról írok most Nektek. Különlegesek, mert ők voltak az elsők, és még különlegesebbek, mert a saját gyermekeimnek készítettem őket.


Biztosra akartam menni, így nem kísérleteztem a szabásmintával, hanem egy ingyen letölthető Waldorf babás e-book egyik mintáját használtam. „Párhuzamosan” készítettem a babákat, vagyis mindkettővel egyszerre haladtam. Még az arcvonásaik sem voltak kész, mégis tudtam, melyikük kié lesz. És a lányok is tudták, mert mindketten a sajátjukat választották a karácsonyfa alatt ücsörgő babák közül.

Azóta sokszor ültek már velünk az étkezőasztalnál, lustálkodtak a szőnyegen, élvezték a gyerekekkel a téli napsütést a kanapén ülve. Voltak betegek is, amíg gondoskodó kis kezek meg nem gyógyították őket.
Gyermekeim számára többek ők közönséges játékoknál, vigyázva emelik, öltöztetik, pelenkázzák őket. Boldogság látni, mikor nagyobbik lányom türelmesen tanítgatja a kicsit a babák gondozására, és a játék során ők is közelebb kerülnek egymáshoz.

Ezekkel a babákkal elkezdődött valami….még nem tudom, hová vezet ez az út, de remélem, hogy minden munkám olyan örömmel fog eltölteni, mint az ő megalkotásuk.





Klasszikus Waldorf babáknak szántam őket, majd ahogy alakultak az arcocskák, úgy kerültem egyre távolabb az eredeti elképzeléseimtől….nem bírtam megálljt parancsolni a kezeimnek, amikor a nagy szemek, és a mosolygós szájak alakultak.  Annyit azonban betartottam, hogy kizárólag csak természetes alapanyagokat használtam. Testük ÖKOTEX pamut, gyapjúval töltöttem őket. A hajuk mohair gyapjú, ruhájuk tiszta pamutból készült. Mindkét baba 40 cm magas, csecsemő testalkatú, karjuk és lábuk mozgatható. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése